CORONA MEDEDELING

Fleet Access

Klanten beoordelen ons met een 8.8

Heeft u een vraag? Bel ons gerust 088-0123300

Zoekresultaten

1. Wat is een Klasse 3 Alarm?

  Een klasse 3 alarm is de hoogste beveiligingsklasse voor inbraak, niet voor diefstal. Voor diefstal is de hoogste beveiligingsklasse een klasse 5 alarm. Bij een klasse 3 alarm, ook wel alarmsysteem met hellingshoekdetectie genoemd, wordt het voertuig binnenin en rondom beveiligd tegen inbraak. Bij dit klasse alarm is de auto voorzien ...

 

2. Wat is een Klasse 4 Alarm?

  Een klasse 4 alarm wordt vaak op vele manieren geïnterpreteerd, want het lijkt in eerste instantie op een logische opvolging van een klasse 3 alarm. Dat is niet waar, want een klasse 4 alarm kan als standalone klasse alarm worden geleverd of als uitbreiding op het klasse 3 alarm, eventueel ...

 

3. Wat is een Klasse 5 Alarm?

  Dit is de hoogste SCM klasse die er mogelijk is. Bij een klasse 5 alarm wordt een klasse 3 alarm gekoppeld aan de klasse 4 alarm. In Jip en Janneke taal wordt het autoalarm gekoppeld aan een voertuigvolgsysteem. Iedere melding die het klasse 3 alarm geeft wordt direct doorgestuurd aan ...

 

4. Wat is een terugvindsysteem TV01?

    Een terugvindsysteem TV01 is een redelijk nieuwe beveiligingsklasse. Het TV01 terugvindsysteem moet niet worden verward met een klasse 4 of 5 alarm. Dit zijn twee volledig verschillende systemen welke ook niet gelijkwaardig zijn. Een terugvindsysteem wordt ook wel een RF peilzender genoemd in de alarmeis op de polis. In de afgelopen ...

 

5. Wat is een Klasse 1 Alarm?

  Een klasse 1 alarm is een SCM CCV gecertificeerde startonderbreker. Een startonderbreker is vaak af-fabriek op een auto aanwezig, maar het is daarmee niet vanzelfsprekend goedgekeurd als klasse 1 alarm. Voordat deze goedgekeurd is voor KIWA SCM moet deze gekeurd worden door een KIWA SCM goedgekeurd bedrijf. Veel mensen weten ...

 

6. Wat is een Klasse 2 Alarm?

  Een klasse 2 alarm is een aanvullend alarm bovenop het klasse 1 alarm. Vanaf dit klasse alarm is er daadwerkelijk een beveiliging tegen inbraak. Bij een startonderbreker is nog geen sprake van beveiliging tegen inbraak, bij een klasse 2 alarm is dat wel het geval. Hierbij is het alarm voorzien ...

 

7. De nieuwe CCV SCM regelgeving komt eraan!

Januari 2015 is de laatste keer dat de regelgeving betreft voertuigbeveiliging is gewijzigd. Toch zijn er sindsdien wat dingen veranderd. Zo heeft bijvoorbeeld het CCV het keurmerk voertuigbeveiliging over genomen van VbV. De tijden veranderen en dieven worden ook steeds slimmer in auto diefstal. Hoogste tijd dus voor wijzigingen in het ...

 

8. De nieuwe CCV voertuigbeveiliging, SCM voertuigbeveiliging regelgeving 2021

Vanaf 1 januari 2021 gaat de nieuwe SCM- CCV voertuigbeveiliging regelgeving in. Alle alarm klassen gaan weer terug naar klasse 1, klasse 2, klasse 3, klasse 4 en klasse 5 alarmen. In 2015 heeft CCV en Kiwa SCM besloten om de benaming van de klasse alarmen aan te passen, maar dit ...

 

9. Kiwa SCM scherpt CCV / SCM beveiligingsnorm aan met KE01

Het Centrum voor Criminaliteitspreventie en Veiligheid (CCV) heeft het aantal niveaus van voertuigbeveiliging uitgebreid met het KE01 keuringsvoorschrift voor keyless entry, specifiek bedoeld om inbraak via relay attack te voorkomen.   Het CCV is verantwoordelijk voor de huidige SCM alarmklasse normering voor voertuigbeveiliging. Zij hebben een beveiligingsnorm toegevoegd aan het huidige palet. ...

 

10. Voertuigdiefstal in 2019 gedaald met 2,1%

Het aantal gestolen voertuigen is in 2019 gedaald met 2,1%. Dit klinkt als een positieve ontwikkeling maar in het voorgaande jaar was de daling nog ruim 12%. Dit blijkt uit cijfers van het Landelijk Informatiecentrum Voertuigcriminaliteit. In totaal zijn er meer dan 7100 personenauto's gestolen in 2019. In voorgaande jaren bleek ...

 
Deze website maakt gebruik van cookies om de beste ervaring te geven. Bezoek je onze website dan ga je akkoord met deze cookies. Privacy statement