Fleet Access

Klanten beoordelen ons met een 8.8

Heeft u een vraag? Bel ons gerust 088-0123300

Noodzaak nieuwe SCM regelgeving

Gepubliceerd: 12 januari 2015

Waarom is de nieuwe SCM / VbV regelgeving met extra autorisatie noodzakelijk?

 
De meeste autorijders in Nederland heeft gelukkig nog nooit echt te maken gehad met autocriminaliteit. De afgelopen jaren is er veel  veranderd in de auto criminaliteit. Autodieven krijgen steeds betere apparatuur en worden steeds beter georganiseerd.  Doordat steeds meer auto’s volledig computer gestuurd zijn wordt het voor dieven steeds gemakkelijker om auto’s te stelen. Computers zijn voor dieven gemakkelijk te omzeilen waardoor ze auto’s binnen soms wel 20 seconden kunnen stelen. 
 
Het grote probleem zit in het informatiesysteem wat door heel  de auto heen loopt. Het zogenaamde CANBUS systeem stuurt de meeste componenten in de auto aan. Doordat dieven dit systeem manipuleren middels allerlei moderne diefstal apparatuur kunnen dieven snel de auto stelen. Om te laten zien hoe dit in zijn werk gaat laten wij u graag onderstaand filmpje zien:
 


bron: skynews


 

Maatregel extra autorisatie
 

Extra autorisatie is een extra startonderbreker welke gekoppeld wordt met het SCM alarmsysteem. Indien na het openen van de auto de eigenaar niet binnen 15 seconden autoriseert zal de startonderbreker niet worden vrij gegeven en het alarmsysteem af gaan. Hierdoor is het voor dieven niet mogelijk om bijvoorbeeld een sleutel te kopiëren, want zonder de extra autorisatie kan een  dief niks met de auto. Extra autorisatie kan op twee manieren, informeer voor de beste methode voor uw auto bij onze verkoop binnendienst. 
Mocht na deze toelichting nog steeds dingen onduidelijk zijn kunt u altijd met ons bellen op 088-0123300 of mailen naar info @ fleetaccess.nl
 

SCM Alarmsystemen met extra autorisatie:
 

Startonderbreker met eigen autorisatie (=klasse 1)
SCM alarmsysteem (=klasse 2)
SCM alarmsysteem met hellingshoekdetectie (=klasse 3)
Voertuigvolgsysteem (=klasse 4/5)