Fleet Access

Klanten beoordelen ons met een 9

Heeft u een vraag? Bel ons gerust 088-0123300

Gegevens:

  • Telefoonnummer: 088 0123 300
  • Faxnummer: 084 714 65 88
  • Servicenummer: 088 0123 300
  • K.v.K. Noord-Brabant: 55424848
  • SCM/KIWA erkenningnummer: 18529
  • SCM/KIWA mechanische beveiliging: MP 5023

Openingstijden:

  • Maandag 09.00 tot 17.00
  • Dinsdag 09.00 tot 17.00
  • Woensdag 09.00 tot 17.00
  • Donderdag 09.00 tot 17.00
  • Vrijdag 09.00 tot 17.00
  • Zaterdag op afspraak
  • Zondag gesloten
De meeste automerken bieden tegenwoordig contactloze sleutel bediening aan. Hiermee hoeft de eigenaar de sleutel enkel bij zich te dragen om de auto te kunnen openen. Dit systeem wordt ook wel ‘keyless entry’ of ‘comfort access’ genoemd en leek dé volgende stap in luxe te zijn.

Inmiddels is gebleken dat het systeem zeer inbraakgevoelig is. Het signaal waarmee de autosleutel en de auto contact leggen met elkaar is gemakkelijk te verlengen, waardoor het een fluitje van een cent is om de auto te stelen. Deze zogenaamde ‘relay attack’ methode wordt inmiddels vaker toegepast dan het intikken van een autoruit. Het Centrum voor Criminaliteitspreventie en Veiligheid (CCV) voelt zich dan ook genoodzaakt om per 1 juli 2019 de eisen van het Keurmerk Voertuigbeveiliging aan te scherpen.

Deze inbraak- en diefstalmethode zijn leasemaatschappijen en verzekeraars een doorn in het oog. De meeste verzekeraars stellen een alarm met een keurmerk als eis om een autoverzekering af te kunnen sluiten. Het CCV heeft in samenwerking met lease-, verzekeringsmaatschappijen en certificatie-instelling KIWA SCM de eisen voor het keurmerk aangescherpt om dit probleem het hoofd te bieden. Hiermee hoopt het CCV autofabrikanten en leveranciers aan te sporen om met een blijvende oplossing te komen die binnen het keurmerk past.

CCV / SCM Certificaten afgegeven vóór 1 juli 2019


Voor eigenaren van voertuigen met een keyless systeem die reeds gecertificeerd zijn is het belangrijk om te weten dat zij de certificering behouden. Het voertuig is gekeurd op een moment dat het voldeed aan de toen geldende eisen. Vanaf 1 juli 2020 gelden de nieuwe eisen voor alle voertuigen, dus ook voor auto’s die nu nog volgens de oude eisen gecertificeerd zijn.

Toch is het ook voor die eigenaren aan te raden om actief te zoeken naar een oplossing. Een verzekeraar kan namelijk aanvullende maatregelen eisen om relay attacks te voorkomen.


Oplossingen tegen relay attacks


Sommige eigenaren zijn creatief in het vinden van oplossingen. Bijvoorbeeld door de sleutel in een metalen doosje te bewaren. Het CCV gaat hier echter niet mee akkoord. Volgens adviseur van het CCV Martine Hooftwijk mag een maatregel niet afhankelijk zijn van menselijk handelen en moet de oplossing permanent zijn. Dit soort oplossingen worden niet geaccepteerd omdat de eigenaar kan vergeten om de sleutel in het blikje te doen (bewijslast) of het signaal kan mogelijk door de scharnieren toch nog uitgezonden worden.

Volgens Henk van Vliet van het certificatie-instituut Kiwa SCM hoeft een oplossing niet perse van bij de autofabrikant vandaan te komen. Dit mag ook een aftermarket oplossing zijn. Fabrikanten leveren een oplossing aan en worden vervolgens gecontroleerd of deze oplossing voldoet aan het nieuwe keuringsvoorschrift.

bron: hetcvv.nl

Keyless Protector, dé oplossing tegen relay attack!


De Keyless Protector kan perfect een oplossing bieden tegen het probleem van Relay Attack. Deze oplossing wordt ingebouwd in de autosleutel en werkt als een klem om de batterij. De kracht hiervan is dat het niet ontwikkeld is op een specifieke autosleutel maar juist op de batterij, wat de oplossing universeel maakt.

De Keyless Protector fungeert als een onderbreker van het stroomcircuit wat de autosleutel uitschakelt zodra deze zich buiten bereik van het autosignaal bevindt. Hierdoor is de sleutel niet te detecteren en dus niet meer vatbaar voor relay attacks.

Dankzij de ingebouwde bewegingssensor activeert de sleutel zichzelf door de sleutel simpelweg te bewegen en kan de eigenaar het keyless entry systeem van de auto gewoon gebruiken zoals voorheen.

De Keyless Protector is ook leverbaar met een extra ingebouwde beveiliging. De klem onderbreekt op dezelfde manier de verbinding tussen de sleutel en de auto, maar in plaats van een motionsensor werkt deze versie met een tap autorisatie. Door tweemaal op de sleutel te tikken activeert de sleutel zichzelf. Ook bij deze versie kan de autosleutel gewoon in de broekzak of tas blijven zitten.

Autojournalist Shmee150 is onlangs bij autobeveiligingsspecialist Fleetaccess geweest om de Keyless Protector te demonstreren.



De Keyless Protector is nu al beschikbaar en te bestellen op www.keylessprotector.nl
Deze website maakt gebruik van cookies om de beste ervaring te geven. Bezoek je onze website dan ga je akkoord met deze cookies. Privacy statement